Poznaj Polskę. Wycieczka do Gdańska
21 czerwca 2023r.

Środa 21 czerwca 2023 r. była bardzo intensywnym i pełnym wrażeń dniem dla uczniów klas 6,7 i 8 naszej szkoły. Tego dnia udaliśmy się na wycieczkę do Gdańska. Nasza wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania Muzeum II Wojny Światowej. Muzeum to znajduje się 14 m pod powierzchnią ziemi i jest opowieścią o tragicznym doświadczeniu II wojny światowej, o jej genezie, skutkach, ofiarach, sprawcach, bohaterach i zwykłych ludziach.
Uczniowie wraz z przewodnikami zwiedzali trzy bloki wystawy: Droga do wojny, Groza wojny i Długi cień wojny.
Kolejnym ważnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie starego miasta. Pani przewodnik przedstawiła nam historię powstania samego Gdańska, jako najważniejszego miasta portowego. Opowiadała nam o gdańskim żurawiu, bramach wodnych, rzece Motławie. Następnie przeszliśmy przez Zieloną Bramę i udaliśmy się na ulicę Długą i Długi Targ. Oglądaliśmy przepiękne kamienice, Ratusz Głównego Miasta z miarami gdańskimi, Złotą Kamienicę, Fontannę Neptuna, Dom Uphagena. Wiele emocji u uczniów wzbudziło dane więzienie gdańskie i katownia.
Nasza wycieczka udała się również z przewodnikiem do największej ceglanej, gotyckiej świątyni w Europie, czyli Bazyliki Mariackiej. Mogliśmy tu podziwiać przepiękny ołtarz, imponujące organy, ale również zegar astronomiczny. W Bazylice przystanęliśmy przy urnie Prezydenta Gdańska śp. Pawła Adamowicza.
Wróciliśmy do szkoły bardzo zadowoleni z naszego wyjazdu, chociaż wiemy, że w Gdańsku jest jeszcze tyle interesujących zabytków i atrakcji do zwiedzania.